П’ятирічна стратегія розвитку Групи КРКА слугує планом для бізнес-можливостей, які ми реалізуємо. Досягнення стратегічних цілей вимірюється на трьох рівнях: Група КРКА, групи продуктів і послуг та бізнес-функції.
Стратегія розвитку групи KРКА на 2024-2028 роки була запропонована Правлінням і схвалена Наглядовою радою в листопаді 2023 року. Вона включає всі сфери діяльності групи KРКА, зосереджуючись на основній фармацевтичній та хімічній діяльності. Стратегія оновлюється кожні два роки.
МИ РУХАЄМОСЯ ВПЕРЕД З ЧІТКОЮ СТРАТЕГІЄЮ, НОВИМИ ПРОДУКТАМИ ТА НОВИМИ РИНКАМИ
Вертикально інтегрована бізнес-модель КРКА, яка продемонструвала свою стійкість і гнучкість у складних ринкових ситуаціях, залишається основою нашої стратегії. Наша місія полягає у розробці та виробництві сучасних генеричних лікарських засобів, якими щодня лікуються понад 100 мільйонів людей у більш ніж 70 країнах світу. Фокусуючись на лікарських засобах на основі малих молекул, ми постійно розширюємо наш асортимент інноваційними комбінаціями з фіксованими дозами та виходимо на нові терапевтичні напрямки. Ми маємо намір сприяти зростанню продажів як з існуючими, так і з новими продуктами. Всі процеси Групи КРКА спрямовані на забезпечення довгострокової прибутковості, необхідної для подальшого розвитку компанії. Ми плануємо виділяти 10% доходу на дослідження та розвиток.
Також у найближчі п’ять років ми маємо намір зосередитися на діджиталізації, спрямованій на автоматизацію та оптимізацію процесів, посилення співпраці всередині компанії та в усьому ланцюжку поставок від розробки, виробництва, управління якістю, маркетингу до продажів і допоміжних функцій, а також забезпечення релевантними даними та інформацією для прийняття бізнес-рішень.
Ми маємо намір підвищити культуру сталого розвитку Групи КРКА, інтегрувати аспекти сталого розвитку в корпоративне управління та бізнес-рішення, а також підтримувати підзвітність з точки зору економіки, суспільства та природи в усіх середовищах, де ми працюємо. Ми прагнемо підвищити культуру сталого розвитку КРКА у 2022 році шляхом додаткового розкриття інформації відповідно до стандартів міжнародної незалежної організації зі стандартизації а також отримати рейтинг ESG у 2023 році.
СТРАТЕГІЯ РОЗВИТКУ БАЗУЄТЬСЯ НА МІСІЇ, БАЧЕННІ ТА ЦІННОСТЯХ ГРУПИ КРКА.
Всі процеси Групи КРКА спрямовані на забезпечення довгострокової прибутковості, необхідної для подальшого розвитку компанії.
Основні стратегічні
напрямки
до 2028 року
Ринки
Ми плануємо зміцнити наші позиції в якості однієї з п’яти провідних фармацевтичних компаній на всіх наших традиційних ринках Словенії, Східної, Центральної та Південно-Західної Європи. Це передбачає посилення наших продажів і ринкових часток, зокрема, це стосується терапевтичних категорій і діючих речовин, де вже є сильна присутність КРКА (засоби для лікування серцево-судинних захворювань, центральної нервової системи, шлунково-кишкових розладів і знеболення), а також у категоріях з високим потенціалом зростання (діабет). Ми маємо намір зміцнити наші позиції як однієї з десяти провідних фармацевтичних компаній на всіх західноєвропейських ринках.
Завдяки широкому асортименту продукції та розгалуженій маркетинговій і торговельній мережі на наших традиційних ринках ми відомі як постачальник високоякісної продукції, а бренд нашої компанії визнаний як безпечний і стабільний постачальник лікарських засобів. Завдяки успішній роботі нашої маркетингової та збутової мережі на ключових ринках ми досягаємо навіть вищих темпів зростання, ніж сам ринок.
Ми були визнані вітчизняним виробником на чотирьох ключових ринках, де компанія КРКА створила свої виробничі потужності. Це дає нам важливу конкурентну перевагу.
На зовнішніх ринках ми плануємо продавати нашу продукцію під власними брендами через партнерську мережу, створену з незалежними сторонами, а також через власні компанії. У Китаї ми маємо намір і надалі займатися реєстрацією та продажем продукції, а також вигравати тендери, будучи присутніми на ринку.
Продукти
Ми плануємо забезпечити якомога більшу частку нових та вертикально інтегрованих продуктів у загальному обсязі продажів на додаток до існуючого асортименту продукції, що також називається «золотим стандартом».
Як інноваційна генерична компанія, ми прагнемо вийти на нові терапевтичні класи та спеціалізації, а також розробляти комплексні продукти, включаючи біосиміляри.
Ми плануємо посилити позиції продуктів у наших ключових терапевтичних категоріях: засоби для лікування серцево-судинних захворювань, центральної нервової системи, шлунково-кишкових розладів та знеболення.
Ми маємо намір додати нові препарати до наших груп антиагрегантів, антикоагулянтів та онкологічних препаратів.
Ми плануємо отримати реєстраційні посвідчення на препарати з нашого асортименту знеболювальних засобів на всіх ключових ринках.
Ми додали до групи протидіабетичних засобів парентеральні фармацевтичні форми, а отже, впровадили передові технології складних пептидних молекул.
Ми маємо намір збільшити асортимент безрецептурних препаратів, які не схильні до сезонних змін, а також розширити асортимент на додаток до рецептурних препаратів. У сфері охорони здоров’я тварин ми прагнемо зосередитися на продуктах для тварин-компаньйонів – найперспективнішому класі ветеринарних препаратів.
Основні стратегічні цілі до 2028 року
Основні стратегічні цілі КРКА базуються на п’ятирічній Стратегії розвитку.
Досягти принаймні 5% середньорічного зростання продажів за обсягом/вартістю та досягти зростання продажів вище середнього по відношенню до динаміки ринку. Залишатися або стати провідними генеричними фармацевтичними компаніями на окремих ринках і в окремих терапевтичних категоріях.
Зміцнити й оптимізувати вертикально інтегровану бізнес-модель, яка довела свою ефективність як стратегічний орієнтир і порівняльну перевагу. Забезпечити високі стандарти якості, безпеки та ефективності продукції.
Зберігати фокус на максимізації довгострокової рентабельності продукції, що продається, від розробки та виробництва до маркетингу та продажів, включаючи всі інші функції в Групі KРКА, і досягти середньої рентабельності EBITDA щонайменше 25%.
Забезпечити, щоб нові продукти та вертикально інтегровані продукти становили якомога більшу частку в загальному обсязі продажів на додаток до існуючого асортименту продуктів, включаючи основні ліки з ключових терапевтичних сегментів. Будучи інноваційною генеричною фармацевтичною компанією, розробляти комплексні продукти, включаючи пептиди, і вводити нові терапевтичні категорії.
Продовжити розробку складних генеричних продуктів. Впроваджувати інноваційні продукти в ключових терапевтичних сферах – комбіновані продукти, інноваційні системи доставки та лікарські форми.
Збільшити аутсорсинг у розробці та виробництві вибраних API та готової продукції, забезпечуючи стандартну якість.
Забезпечити зростання завдяки довгостроковим партнерствам і цільовим придбанням на додаток до органічного зростання. Основною метою є збільшення продажів шляхом виходу на нові ринки та додавання нових продуктів.
Спрямувати 10% доходу на дослідження та розробки.
Проводити стабільну дивідендну політику та враховувати фінансові вимоги групи КРКА щодо інвестицій та придбань при визначенні частки чистого прибутку для виплати дивідендів щороку, виділяючи на дивіденди принаймні 50% чистого прибутку мажоритарних акціонерів.
Оновити культуру сталого розвитку Групи KРКА, інтегруючи аспекти сталого розвитку в корпоративне управління та бізнес-рішення, а також підтримувати нашу економічну, соціальну та екологічну відповідальність перед середовищем, у якому ми працюємо.
Використовувати потенціал цифровізації на всіх етапах бізнесу.
Щоб зберегти незалежність.